Výstava jako alibi
Isabela Grosseová a Jesper Alvaer se léta zabývají zkoumáním a ohledáváním hranic uměleckých formátů a povahy umělecké praxe. Ve výstavním projektu Výstava jako alibi se zamýšlejí nad ontologickými základy umělecké praxe, povahy výstav a umělecké senzitivity. Kdo je to vlastně umělec či umělkyně, komu je vlastní umělecká představivost a proč je někomu připisována víc a někomu nikoli? Kdo je to autor/autorka a jak se rodí a manifestuje umělecká citlivost a představivost? Kdo je divák či divačka a je hranice mezi ní/ním a umělcem/umělkyní hrubá, nebo tenká? Co si myslíme, že na výstavě uvidíme, a co od výstavy očekáváme? Výstava jako alibi je revize – ohýbá stávající vizuální i zkušenostní představy o tom, co je to výstava, kdo je autor a co je umění, přeprogramovává a hledá nové kódy. Za pomoci umělecké představivosti buduje novou mentální mapu, přeskupuje zážitky, emoce, nestrefuje se do očekávání a nerespektuje předpokládané role. Problematizuje, jaký typ zážitku nám formát výstavy vůbec zprostředkuje a co nám vlastně ukazuje. Je určena všem, pro které je kreativita zdrojem potěšení i práce, ale i těm, kdo si myslí, že v sobě žádnou uměleckou představivost nemají.
Tento projekt byl podpořen Office for Contemporary Art Norway.
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_1.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_2.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_3.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_4.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_5.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_7.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_8.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_9.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_10.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_11.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_12.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_13.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_14.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_16.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_17.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_18.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_19.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_20.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_21.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_23.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_24.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_25.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_26.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_27.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_28.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_29.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_30.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_31.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_32.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_33.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_35.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_36.jpg)
![](/user/pages/05.projects/04.vystava-jako-alibi/tranzit_9_10_2020FX_37.jpg)